آرال تجهیز آزما

تعمیر و نگهداری تجهیزات آزمایشگاهی

آرال تجهیز آزما با به‌کارگیری کارشناسان متخصص و با تجربه، توانایی انجام و تحویل به موقع و با کیفیت پروژه‌های تعمیر و نگهداری تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته را دارا بوده و پروژه‌های بسیاری را در این حوزه به اتمام رسانده است. ما آماده ارائه خدمات فنی و تخصصی در زمینه تعمیر و نگهداری طیف وسیعی از تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته هستیم.

متقاضیان هرگونه خدمات تعمیر و نگهداری تجهیزات آزمایشگاهی می‌توانند از طریق زیر با ما در ارتباط باشند:

درخواست مشاوره: ۰۹۳۸۶۱۷۳۷۷۵

کسب اطلاعات بیشتر: ۴۴۱۲۴۵۴۲-۰۲۱

عواملی نظیر رقابت روز افزون سازمان‌ها، تقاضای بازار جهت محصولات وخدمات با کیفیت بالاتر، پاسخگویی سریع‌تر به نیاز مشتری و قیمت‌های رقابتی منجر به شکل‌گیری جهت‌گیری‌های جدید در سیاست‌های سازمان‌های تولیدی و خدماتی شده‌اند‌. چرا که همراه با گسترش نیازها و ضرورت‌های رقابتی، سازمان‌ها نیازمند سطوح بالاتری از کارایی می‌باشند. یکی از عناصر ایجاد مزیت رقابتی در سازمان‌های تولیدی و خدماتی، مدیریت نگهداری و تعمیرات می‌باشد. این مدیریت نه تنها برجنبه‌های عملکردی، بهره‌وری و سودآوری سیستم تاثیرگذار است، بلکه اهمیت بسزایی در کیفیت کالاها و خدمات ارائه شده دارد.

فرایند نگهداری و تعمیرات (نت)، یکی از حیاتی‌ترین فرایندهای هر سازمان است که وظیفه اصلی آن نگهداری و حفظ تجهیزات در شرایط مطلوب و یا بازگرداندن آنها از شرایط نامطلوب به مطلوب است. خرابی تجهیزات، منجر به از دست رفتن زمان در دسترس تجهیزات و افزایش هزینه‌های سازمان می‌شود و از آن‌جایی‌که تمام مصنوعات بشری و دستگاه‌ها دارای عمر محدود بوده و هر لحظه امکان خرابی و از کار افتادگی آنها وجود دارد، بهبود عملکرد تجهیزات و در نتیجه بهبود فرایند نت، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اهمیت در حال رشد مباحث نت، توجه بسیاری را در راستای توسعه و اجرای سیاست‌های بهینه نت با هدف افزایش قابلیت اعتماد تجهیزات و بنابراین جلوگیری از وقوع خرابی‌های سیستم و کاهش هزینه‌های نگهداری تجهیزات فرسوده، به خود معطوف داشته است. خصوصاً اهمیت فعالیت‌های نت در سیستم‌هایی که خرابی یا قطعی آن‌ها منجر به فجایعی به مراتب غیر قابل جبران می‌شود، بسیار مشهود است. از طرف دیگر به علت حجم بالای سرمایه‌گذاری در احداث و راه‌اندازی مراکز علمی، پژوهشی و صنعتی و خرید تجهیزات، استقرار سیستم‌های علمی و مناسب نت در راستای افزایش طول عمر مفید تجهیزات و استفاده بهینه از آنها امری اجتناب‌ناپذیر می‌باشد.

به طور عمده می‌توان سیاست‌های نت را در دو دسته نت اصلاحی ( Corrective Maintenance) و نت پیشگیرانه ( Preventive Maintenance) مورد مطالعه قرار داد. نت اصلاحی یا CM زمانی انجام می‌شود که سیستم در اثر بروز عیب، دچار خرابی شده و در نهایت متوقف گردد. در واقع، CM تمام فعالیت‌هایی را شامل می‌شود که بر اثر بروز خرابی در سیستم و به منظور بازگرداندن آن به شرایطی مشخص و قابل قبول انجام می‌گیرند. نت پیشگیرانه یا PM سیاست خود را بر مبنای برنامه‌ریزی‌های مدون تعمیرات و سرویس تجهیز قبل از خرابی معطوف داشته و نگهداری از تجهیزات در دوره‌های زمانی خاص و بر اساس زمانبندی مشخص صورت می‌گیرد. هدف از اجرای PM ممانعت از خرابی تجهیز قبل از توقف کامل آن در اثر خرابی است (برنامه‌ریزی‌های مدون تعمیرات و سرویس تجهیز قبل از خرابی و نگهداری از تجهیزات در بازه های زمانی خاص و بر اساس زمانبندی مشخص).

اهداف استقرار سیستم‌های علمی و مناسب نگهداری و تعمیرات

  • محدود کردن ضرر و زیان‌های ناشی از فعالیت تجهیزات؛

  • کاهش خطر و ریسک ناشی از فعالیت تجهیزات؛

  • افزایش قابلیت اطمینان از عملکرد تجهیزات (کمیت و کیفیت خدمات نهایی)؛

  • افزایش زمان قابل استفاده و بهره‌برداری از تجهیزات؛

  • افزایش راندمان فعالیت تجهیزات و کاهش هزینه‌های ارائه خدمات آزمایشگا‌هی؛

  • کاهش نرخ خرابی و از کار افتادگی تجهیزات؛

  • جلوگیری از افزایش اثرات عیوب و نواقص و توسعه آن؛

  • افزایش طول عمر تجهیزات و در نتیجه صرفه‌جویی در خرید تجهیزات جدید؛

  • کاهش توقف ارائه خدمات و جلوگیری از زیان‌های ناشی از وقفه درکار؛

  • کاهش تعمیرات کلی، تکراری و غیرضروری به منظور صرفه‌جویی در نیروی کار و سرمایه‌های انسانی؛

  • کاهش مصرف لوازم یدکی و تقلیل هزینه مربوطه؛

  • تجزیه و تحلیل هزینه‌های تعمیرات و نگهداری به منظور تصمیم‌گیری در مورد انتخاب و تهیه دستگاه‌های جدید.

یکی از چالش‌های مهم آزمایشگاه‌های مراکز علمی، پژوهشی و صنعتی کشور، تعمیر و نگهداری و خدمات پس از فروش تجهیزات‌ آزمایشگاهی پیشرفته است، به گونه‌ای که برخی از این تجهیزات پیشرفته وارداتی به دلیل اعمال تحریم‌ها و عدم دریافت خدمات پس از فروش، عملاً بدون استفاده مانده‌‌اند.

آرال تجهیز آزما با به‌کارگیری کارشناسان متخصص و با تجربه، توانایی انجام و تحویل به موقع و با کیفیت پروژه‌های تعمیر و نگهداری تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته را دارا بوده و پروژه‌های بسیاری را در این حوزه به اتمام رسانده است. ما آماده ارائه خدمات فنی و تخصصی در زمینه تعمیر و نگهداری طیف وسیعی از تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته هستیم.

متقاضیان هرگونه خدمات تعمیر و نگهداری تجهیزات آزمایشگاهی می‌توانند مراتب تقاضای خود را به شماره تلگرام یا واتساپ ۰۹۳۸۶۱۷۳۷۷۵ ارسال نموده و به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‏ ۰۲۱-۴۴۱۲۴۵۴۲ تماس حاصل فرمایند. امیدواریم به افتخار خدمتگزاری نایل گردیم.